Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:Riittääkö tohon että tekis vana letkun akun vierestä lattian läpi??
|
Ei riitä. Älä ihmeessä käännä sitä kytkintä tuolla rakenteella. Tuo on POMMI.
HJ61 -90 & LJ70 -89
|
Pommia epäilen minäkin. Tuommoinen kaasuletkuttoman akun laatikko ei saa olla tiivis, vaan hyvin tuulettuva. Kaasunpoistoletku pitää lähteä akusta, ei akun kotelosta. 12V akun kaasunmuodostus lisääntyy reilusti, kun napajännite kohoaa päälle 14 voltin. Pienikin kipinä tuolla laatikossa, esim. pääkytkin tai löysällä oleva akunkenkä, niin räjähtää.
Onkos tuo muuten peltilaatikko tai tuleeko molemmat johdot (nolla ja plussa) samasta reiästä ulos? Reiän reuna näyttää ihan liian terävältä vaikka johtojen suojana onkin jokin suojaputki. Autossa johdot tärisee aina ja tuommoiset painavahkot johdot hankaavat eristeen rikki jossakin vaiheessa tuollaiseen terävään läpivientireikään. Jos laatikko on metallia, niin sitten alkaa äkkiä sähkö haisemaan kabiinissa ja projektin voi ehkä joutua aloittamaan alusta. Muovilaatikko on vähän parempi tässä suhteessa, mutta jos johtojen eristeet menee puhki samasta kohdasta, niin taas kärtsää.
Kannattaa suurentaa sitä reikää ja laittaa useampi sisäkkäin sopiva kumiletku tyynyksi siihen läpivientiin tai käyttää semmoista vartavasten peltiläpivienteihin tarkoitettua PAKSUseinäistä eristyskappaletta. Lisäksi kaapelien kiinnitys nippusiteillä tms. niin, ettei pääse heilumaan. Nämä ihan siksi, että liian moni ajopeli on palanut hätäisesti tehtyjen sähkötöiden vuoksi. Ja miten pysyviksi tahtovatkaan tilapäisiksi aiotut viritykset muuttua?
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on