Mulle kävi joskus kesäl samal taval. Hetken jo kerkes vituttaa ja kyselin uusia lukkoja mut sit kuitenkin rupesin hommiin ja otin lukon irti. Oli helppo korjata, rengas irti, vetarin päästä pien vittumainen sokka pois, ja lukon kuusiokolopultit irti ja sit lukko olikin jo pöydällä. Tähän mennessä aikaa kulunut 10 minsaa. Sit katselin hetken sitä lukkoa ja mietin miten se mahtaa toimia. Otin sisäpuolelta yhen sokan pois ja jousen joka ei yllättäen lentänytkään silmille(ja hävinnyt) niin kun jouset yleensä tekee. Sen jälkeen pisti heti silmään vika lukossa. Tuossa kuvassa ylärivillä kolmas osa vasemmalta jossa on kello 12 tollai sakara, se sakara oli kulahtanu pois ja esti lukon toiminnan koska tuo levy ei pysynyt paikallaan. Pyörän navassa on paikka sille sakaralle. No siinä tuli sitten ajatus että jos hitsaan siihen uuden sakaran, pari migin surautusta ja pari sovitusta pyörän napaan ja viimeistely viilalla. Osat kasaan ja toimii taas kun ennenkin! Siinä levyssä oli joku messinki tai pronssi pinta joka kannattaa ottaa huomioon hitsatessa, putsaa huolellesesti ja varovasti hitsaa etei se lämpene ja se toinen metalli irtoa siitä. Kannattaa tuo juttu ainakin tarkistaa ensin ennen kun heittää niitä lukkoja mäkeen, anna ne sit mielummin vaikka mulle!
Jäi viel sanomatta että koko hommaan meni alle tunti.
Edited by - juza on 07/01/2006 20:27:56
|