Taidan uskaltautua kirjailemaan II Rankusta(P38A) jotain havaintoja/muiden havaintoja.
Omat kokemukset 4.0 bensakoneella olevasta veskistä.
Näitähän on tehty 95-02, daisselimiehille on BMW:n 2,5TD pata, myös isompi bensapata(4,6) on paremmin varustelluissa malleissa.
+akselit pitäisi olla vahvemmat kuin Classic:n, edessä vetonivelet kumihaitarien sisällä-vuotavat kuulat historiaa. Näissä on vielä kunnon akselit, uudemmissa on pyörät tikulla kiinni.
+laatikko sama hyvä ZF, tosin aivolaatikolla varustettu HP24
+tähänkin saa lukkoja, ARB jopa helpommin jos uskaltautuu käyttämään auton omaa ilmajärjestelmää (jousitus)
+tehokkaat jarrut 4-kanava ABS:llä. Hydraulitehosteiset joka tosin on samalla miinus vikaantumisen kannalta.Uudemmissa myös luistonesto joko molemmilla akseleilla tai ainakin takana.
+saa vetää isoa kärryä
+ilmajousitus, pidempiä pusseja saa korottelijoille, myös orkkispussit sietävät pienen korotuksen pelkällä ECU:n ohjelmoinnilla.
Neljä korkeusasetusta, nousee normitasosta ~tuuman offroadasentoon pelkällä napin painalluksella.
Muutossarjoja saatavissa jos haluaa teräsvieterit.
+osia saa, myös Suomesta
+ei tunnu olevan herkkä ruosteelle, tosin vanhimmat vasta ~10v
+runko jämäkämpää tekoa kuin Classic:ssa
+muovitankki
+jäähdytin halvempi kuin 3,9 Classic:ssa
+akkukotelo iso, mahtuu reilu akku. 99- moottorin ECU eri paikassa, joten tyhjän kotelon poistamalla sopii esim. 2kpl Optimaa vierekkäin.
+ajovalot asialliset
+isot peilit, miinus jos ajaa ahtaissa paikoissa...
+sama vanha Roverin kasi, hieman paranneltuna.
+ei virranjakajaa, puolapaketti koneen takana/päällä
+ohjausvarret hieman paremmin suojassa kuin Classic:ssa
+isommille kumeille paremmin tilaa poistamalla muoviset sisälokarit
+asialliset vetopisteet vakiona
Sitten miinuksia
-monimutkainen jarrujärjestelmä, saattaa tulla kalliiksi vikoessaan
-monimutkainen sähköjärjestelmä, saattaa tulla kalliiksi vikoessaan
-liittyen edelliseen, kallis koritietokone apparin penkin alla(vrt Classic moottorin ECU)
-edelleen bensa maistuu
-tankki edelleen haavoittuva vaikka onkin muovia ja taka-akselin etupuolella, myös ilmasäiliö vaatisi panssarin
-muovipuskurit jotka jäävät helmoistaan helposti kiinni ja hajoavat
-vinssille ei varsinaista paikkaa, tarvitsee uuden puskurin tai kovin alhaalla roikkuvan pedin
-ulkonevat ovenkahvat, jäätyvät ja kolhiutuvat helposti
-takaluukussa vain sähkölukko
-kääntyy huonommin kuin Classic
-offivarusteita vähänlaisesti tarjolla, vielä
-kallis
-vaatii joihinkin vikoihin testerin resetointia varten
-ei kouruja katon reunassa, piilokourut.
-pyöränlaakerit kalliita ja vaihto vaatii ison prässin, vaihtoehtona koko navan vaihto.
Life sucks, then you die...
Edited by - AVRO on 06/01/2006 19:05:34