taitaa vaan kyllä hiukka tukossa olla. eli kunnolla revittelet sillä ennen päästötestiä.
tai sit joku on ruuvannu syöttöä. ruuvaat vaan syöttöä pienemmälle,uus ilmanputsari niin kyl aikasta varmaan menee läpi.
onkos tuo eko td vai ei?
eko td erotat siitä ettei mene letkua syöttöpumpun päälle(ahtopaineen rikastus).
jos kyseessä on normaali td niin voipi olla että joku on ottanut syöttöpumpun karasta sen valkosen muovisen rajotinholkin pois. mikä aiheuttaa sen että poljettaessa pölläyttää aikasta paljon.
tai sit siinä on ruuvattu perus syöttöä vaan suuremmalle.
eli sitä pienennät seuraavasti. pumpun kyljessä(päässä) on ruuvi minkä päässä on talttaruuvarin paikka ja se on lukittu 13mm mutterilla.
mutteri auki ja ruuvia aukipäin niin syöttö pienenee. tämä aiheuttaa että kierrokset laskee. käännä vaan kylmästi vaikka kierros pienemmälle ja polkase kaasu pohjaan, savutuksen kuuluisi vähentyä.
mutta jos on normaali turbodiesel niin kannattaa ottaa pumpun kansi auki(4 talttapää ruuvia), ja nostaa kara+kalvohässäkkä pois (varo sietä pomppaa jousi lärviin helposti) , katsoa onko karaa viilattu, jos on niin käännä niin että viilaanaton kohta osuu siihen tappiin mikä on siellä reijän pohjalla. tarkista myös että se valkonen rinkula on siinä karassa. jos ei niin hae purkaamolta uus.
eli kun tiedät että kara on oikein (mikäli ei eko td) ja syöttöä oot pienentäny niin kokeiles sit polkasta níin eipä taida enään pölläyttää. onhan sekin tietysti mahdollista että esim suuttimet kusee huolella yms...
mutta ne taas ei kyllä seisoessa hajoa.
taitaa kuulostaa aikasta vaikealta, mutta eipä ole. voisin yrittää vaikka laittaa tänne selventävät kuvat tai jotain linkkiä.
noi kannattaa mun mielestä kyllä testata ainakin ennen kun vie minnekkään korjattavaksi. ja noi kyllä pystyy itsekkin tekemään mikäli tietää mikä on ruuvari, ja on jotain joskus ropaillut.
|