eikös kannattaisi tehdä välärin ympärille "säiliö" missä kiertäisi vesi jäähdyttäen ilmaa. näin ei jäähdyttäisi vaikkei ilmavirtaa olisikaan.
muistaakseni vesi jäädgyttää noin 14 kertaa tehokkaammin kuin ilma.
ja tuosta vesiruiskusta, olisin itse sitä mieltä ettei juuri hyötyä mikäli on selllaista tyyppiä että ruiskuttaa vettä kennon päälle.
silloin on hyötyä kovastikkin, mikäli rakentaa sellasen vermeen mikä ruiskuttaa vesi/metanoli seosta(pissapojanneste) suoraan imuilman sekaan. tämä jäähdyttää imuilmaa ja happipitoisuus nousee.
taitaa saada ihan tehdassarjojakin nykyään.
mutta on monet rakentanut itsekkin. tainneet käyttää esim; lampunpesurin moottoria ja öljypolttimen suutinta.
muistan nähneeni jossain juttua että juko olisi 80-luvulla kiihdytyisajoissa käyttänyt seuraavaa menetelmää:
eli otetaan ahtopaine vaikka imusarjasta ja se ohjataan säiliöön missä on vesi/metanoli seosta. ja kun paimetta tulee niin paine työntää nestettä sitten sieltä säiliöstä imuilman sekaan. toimintaa voipi ohjata vaikka magneettiventtiilillä.
ja selventääkseni, mitään tälläista en ole koskaan rakentanut. joten käytännön ongelmista en tiedä mitään.
|