Lainaus:
quote:
Kiitos kuvista ja selityksistä paksubertta! Luin selityksesi ja katselin kuvaa jonkin aikaa ennen kuin tajusin miten koko homma toimii. Kävin hakemassa paikallisesta romuliikkeestä tarvittavat raudat ja kuormaauton telin hydrauliset nostovehkeet sylintereineen hintaan 160 euroa. Niin ja pakko mainita hintaan kuuluneen jääketjut BJ:n yhdelle akselille! Rojekti on tarkoitus aloittaa tulevana viikonloppuna.
Muutamia muutoksia on tehtävä kuitenkin tuohon toimivan näköiseen ratkaisuun, jotta voin pitää vinssin alkuperäisellä paikalla auratessa. Sitä ei koskaan tiedä milloin jää kiinni . Ajattelin hitsata kiinteät aisojen kiinnityskorvakkeet runkopalkkien kylkeen. Yksitoimisen työsylinterin laitan suoraan puskurista kiinni aisoihin. Muuten ajattelin rakentaan puskulevyyn samanlaiset jousisysteemit vaimentamaan pahimpia iskuja, varsinkin kun korkeussäätö tapahtuu pelkällä hydraulisylinterillä ilman ketjua. Mitä mieltä olette, voinko laittaa yksitoimisen sylinterin suoraan kiinni auran aisoihin vai pitääkö siinä olla nopeampi tapa "joustaa" kuten kuvien ketju ottamassa vastaan maaston muodosta johtuvia nostoja?
|
Moi
Laita työntö-aisat mahdollisimman alas ja vaakatasoon, niin toimii parhaiten. Jos ovat liiaksi pystyasennossa, niin aura "tökkii ja haukkoo" pahasti...ei tahdo hommastaa tulla mittään. Toimiiko aura ilman tuota nostokettinkiä, selviää varmaan heti kun pääset laitetta kokeilemaan, mututuntuma on että taitaa olla liian jäykkärakenne. Omassa laitteessa olen todennut, että mitä paremmin aura myötäilee maanpintaa, sen helpompaa auraus on. Auran pitää "elää vapaasti" myös sivusuunnassa.
Jos tarvit lisäkuvia laitteestani, niin laita viestiä.