Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 02.01.2006, 20:17
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

No joo. On ajettu lumellakin. Yllättävän hyvä pito. Umpihangessakin menee kuin "isompikin" auto. Menemistä varmaan auttoi se, että mulla on nappulan reunat ihan teräviä, johtuen suuresta maantieajosta verrattuna moneen muuhun offiautoon ja pyöreiksi suditettuihin nappuloihin.

Tienpäälläkin käytös on aika rauhallista...siis luistaahan se enemmän kuin oikea talvirengas, mutta luistoon lähtö ja pidon palautuminen on rauhallista ja hallittua verrattuna muutamaan muuhun maasturin "AT" renkaaseen. Tämä voi toki olla myös hieman autokohtaista miten se rengas reagoi.

Vaihdoin joulun alla taas alle Nokian C2 nastakumet 215/75-16 koossa vaihtelun vuoksi. Tulihan järkyttävän ruma auto. Mutta siis siihen jos vertailee MTR:n ajo-ominaisuuksia niin pakkaskelillä ja karkeahkolla lumella ei kovin merkittävää eroa. Kiillotetut risteysalueet, nollakeli ja irtohötylumi tuo jo selvää eroa pitoon. Käytännössä se näkyy siis jarrutusmatkan pituudessa kun kiihytys ei ole ongelma 4x4 autolle. Lisäksi sitten kun vähän "leikki" ja vetelee sladeja niin tuollainen raskas 33" kumi ottaa pidon kiinni paljon hitaammin kuin pieni pyörä...eli lukkojarrutuksesta ohjautuvuuteen menee enemmän aikaa ja sivuluisussa sutivien renkaiden herkkyys saada taas pitoa on huonompi. Vähän vaikea selittää, mutta siis ajokäytös sellaista hieman hidasta ja raskassoutuista verrattuna oikeaan talvirenkaaseen.

Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "
Vastaa lainaten