Näytä yksittäinen viesti
  #26  
Vanha 01.01.2006, 03:39
LENNY LENNY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.06.05
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Jos maahantuoja on solminut valmistajan kanssa yksinmyyntisopimuksen,silloin tuotteella ei ole toista laillista maahantuojaa.Ja jos maahantuojalla ja valmistajalla ei ole sopimusta,minkä mukaan maahantuoja on velvollinen hoitamaan takuut joka tapauksessa,voi olla sata varma ettei maahantuoja ota takuuta itselleen harmaatuoduista tavaroista.Hyvänä esimerkkinä ngk:n tulpat,joita on iät ja ajat tuotu harmaatuontina mm. jenkeistä,etelä-afrikasta..Virallisena maahantuojana emme ota mitään kantaa näiden takuisiin.Ohjaamme käänt tymään harmaatuojan puoleen.Konin iskareita,jotka ostettu netin kautta ulkomailta,joku on yrittänyt palauttaa meille.Neuvomme hoitamaan takuun myyjän kanssa.ym.ym.. Näin on maahantuojien yleinen käytäntö.
Tuotteissa joilla kaksi tai useampia maahantuojia, kuluttaja asioi myyjäliikkeen kanssa takuutapauksessa.Myyjäliike taas sen maahantuojan kanssa,jolta on tuotteen itselleen ottanut.

Warnin kohdalla Atlok toimi mielestäni hienosti.Jo tuotteen imagon kannalta on tärkeää,ettei asiakasta käännytetä heti ovelta..

Tosin,ostin aikaa sitten kanarialta kellon,jolla väitettiin olevan takuu.Kello hajosi ja maahantuoja suomessa hoiti takuun.Sain uuden tilalle.

Toivottavasti selvensi asiaa.

Hyvät uudet vuodet kaikille!!

***Feel the power of...NIVA***
SORONÓ Off-Road Team #2
Vastaa lainaten