Viestiketju: AAPUUWA!
Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 30.12.2005, 20:57
KuningasHytti KuningasHytti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.05
Sijainti: Orivesi, Finland.
Viestit: 90
Perusasetus

No niin. Itsehäpeän hiukan laannuttua voinen jo antaa lisäinformaatioita.

Autossa on tosiaan aikalailla itselaiteltuja (mutta oikein suojattuja) sähkölisävempeleitä, kuten Bilteman kierroslukumittari, CeeDee-soitin, kaks vahvistinta+singaaliprosessori, takatyövalot, H4:sten johdotus suoraan akulta, jne. Kaikkien sähköt on otettu vänkärin puolen akulta, mutta en usko eivätkä muutkaan autosähköjen kanssa työkseen pelaavat ole ollu sitä mieltä, että toinen akku tyhjenisi enemmän, koska akkujen välissä on alle metrin mittainen olisko 6 neliön paksu piuha kuskin akulle. Käytännössä ne on siis rinnan kytketty. Ongelmia tulee vasta, JOS ne on sarjaankytketyt.

Autossa on nyt ne Hiluxin samat Varta-akut. Nyt jännitteet on: auto sammuksissa 12.83V, ollut kokoajan, ei laske niinkun niillä omillani; Auto käynnissä 14.60V ja yli; Auto käynnissä ja suurin osa sähkönsyöjistä päällä 12,20-60 volttia eikä nouse, joten taitaa olla laturin vaihto edessä. Pitäis varmaan tehdä ensin rasitustesti koko sähkölaitteistolle, ennenkun tekee mitään.

Mitens muuten on: laturi on Hitachi Ltd. Ac Built-in, IC REG ja malli tai jotain numeroita:LR150-428T 23100 23G06. Mutta eniten ihmetyttää laturin koko: 12V 50A? 50A eli siis ampeeria? Mielestäni aikasta pieni. Pitäskö hankkia heti kerralla isompi, esim. 65A tai peräti 75A? Saisko semmosen jostain, kun alkuperäsessä on se alipainepumppu persuksissa?Kun ei nuo sähkövimpaimet ainakaan vähene jatkosssa.

Kiitos neuvoista!!

PIDÄ TURPAVÄLI!!kiitos!
Vastaa lainaten