Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 30.12.2005, 13:10
Atlok Atlok ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.05.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 67
Perusasetus

Haluaisin esittää vastineen koskien Atlok Oy:n osuutta tapaukseen 2.

Meille esitettiin kysely 16,5 ti vinssistä,joka ei kuulunut silloin normaaliin tuotevalikoimaamme. Tarjouduimme toimittamaan tuotteen, kerroimme hinnan, toimitusajan ja paikan mistä tuotetta saa.

Emme halunneet solmia minkäälaista jälleenmyyntisopimusta nimimerkin edustaman yrityksen kanssa. Olisi hieman hankalaa myydä yritykselle tuotteitamme, joka harmaatuo niitä myös itse maahan, eli on maahantuoja itsekin joka ei halua näköjään ottaa vastuuta ammattimaista myyntiä varten maahantuomistaan laitteista. Firman toiminnasta emme lisäksi saaneet luotettavaa kuvaa, liiketilasta ei ole tietoa, toimiala/kenelle myy on epäselvä, asiantuntemuksesta ei ole tietoa yms. Katsomme meillä olevan oikeuden valita omat jälleenmyyjämme, joita on jo pari sataa ympäri maan. Lisäksi meille on jäänyt epäselväksi milloin nimimerkki toimii yksityishenkilönä ja milloin yrityksensä edustajana.

Takuuasiassa olemme toimineet mielestämme asianmukaisesti:

- Warn vaatii jokaisesta takuusta ostokuitin takuuhakemuksen liitteeksi, jota emme pyynnöistä huolimatta saaneet.
- Tarjouduimme tekemään takuuhakemuksen nimimerkin puolesta.
- Me emme itse päätä tuotetakuusta, vaan sen tekee valmistaja.
- Myyjä vastaa aina ostajalle myymästään tuotteesta ja palvelee häntä asiassa, tässä tapauksessa siis tuntematon vinssin myyjä nimimerkille.
- Se että ulkomainen nettikauppa ei hoida velvollisuuksiaan, ei ole mikään yllätys.
- Ei televisiotakaan saa asiantuntematon mennä avaamaan, vaan tuote lähetetään sellaisenaan takuukäsittelyyn.
- Jos kyseessä ei ole valmistajan takuun alainen asia, niin tottakai veloitamme normaalista korjaustyöstä. Varsinkin kun laite on asiakkaan omaa maahantuontia.
- Tarjouduimme myös toimittamaan rikkoutuneen osan normaalilla hinnalla.

Tapauksessa on paljon epäselviä asioita:

- Kuka on ostaja.
- Kuka on myyjä.
- Onko tuotteen rikkoutuminen takuuasia vai ei.
- Milloin tuote on ostettu, sarjanumerot ym. tiedot.
- Meitä ei ole varsinaisesti pyydetty tai vaadittu tekemään mitään.

Asiaa on ollut meidän puolelta mahdoton käsitellä, kun laitetta emme ole edes nähneet ja nimimerkki ei halua edes toimittaa vähimmäistietoja laitteesta.

Asiakkaamme ovat olleet todella tyytyväisiä palveluumme ja Warn on edelleen vinssien ykkösmerkki. Näen tässä hyvän esimerkin siitä, miksi kannattaa hankkia laitteet virallisen maahantuojan kautta. Ne saa myös usein vieläpä hankittua edullisemmin.

Yhteistyöterveisin,

Timo Kopra
Atlok Oy

Vastaa lainaten