Jos laite olisi niin hyvä kuin väitetään, luulisi sen tulevan esiin lehtien ja tutkimuslaitosten tekemissä testeissä.
VTT tai TCT ovat puolueettomia testauslaitoksia, jotka voisivat helposti todistaa kyseisen laitteen edut ja haitat. Siis eikö olisi yksinkertaista ostaa tällainen palvelu puolueettomalta testilaitokselta (sieltä saadaan selville luotettavasti vaikutus tehoihin ja taloudellisuuteen). Esim. Defa/Kaha teetti vastaavan lohkolämmitin testin TCTllä. Defa käyttää testiä kovasti markkinoinnissa, koska testi todisti kulutuksen ja päästöjen pienemisen.
j.h
Toisaalta TCT taisi tehdä jo tämän testin TM:n maksamana ja tulos oli... Suurin hyöty myyjällä tai valmistajalla...
Täällä yksi tyytyväinen käyttäjä...
////////////////////////////////
Kuulin eilen yhden parhaimmista autotekniikan innovaatioista (tarina on tosi).
Tarinan kertoi minulle eräs kotikaupunkinsa parhaista ja arvostetuimmista autosähkömekaanikoista, nimitän häntä tässä yhteydessä Joukoksi. Tarina meni pääpiirteittäin seuraavasti:
Jouko istui iltaa naapurin isännän kanssa ja niin kuin usein aikaisemminkin jutut menivät jossain vaiheessa autoihin. Jouko oli joitakin aikoja aikaisemmin lukenut artikkelin keksinnöstä, jossa auton polttoainelinjaan laitettavien magneettien avulla pyritään parantamaan polttoaineen molekyylirakennetta palamisen kannalta edullisemmaksi. Jouko tiesi naapurinsa olevan korkealle koulutettu "viisas" mies ja kertoi laitteesta hänelle.
Naapuri innostui asiasta ja heti seuraavana päivänä naapuri suuntasi autopurkaamoon ja etsi sieltä vanhoja tuulilasinpyyhkimen moottoreita. Niistä löytyisi käyttötarkoitukseen sopivia kestomagneetteja. Muutamia päiviä myöhemmin Jouko ja hänen naapurinsa jälleen tapasivat. Naapuri kertoi innoissaan testanneensa magneettien vaikutusta auton käyttäytymiseen ja hän kehui vaikutuksen olevan kiistattoman selkeä. Hänen MB 200D selviytyi nyt vaivatta isoimmalla vaihteella ylämäestä, vaikka aikaisemmin samassa paikassa oli tarvittu kepittämistä. Tästä innostuneena hän oli lisännyt magneetteja aina ruohonleikkurista talonsa lämmityskattilan öljypolttimeen. Naapuri oli vakuuttunut myös niissä saavutetuista eduista.
Jouko on tekniikan ihminen ja tässä vaiheessa häntä alkoi kiinnostamaan miten naapuri oli magneetteja käytännössä soveltanut. Ei muuta kuin MB:n kylki tunkilla ylös ja Jouko ryömi auton alle katsomaan miltä laite näytti. Siellähän ne pyyhinmoottorin magneetit roikkuivat putken ympärillä valkoisilla nippusiteillä yhteen kiinnitettyinä. "Johan nyt on peli" Jouko mietti. Tarkemmin asiaa tutkittuaan Jouko huomasi, että magneetit olivatkin polttoaineputken sijasta jarruputken ympärillä ? Mitenköhän hyviin tuloksiin magneeteilla oikein olisikaan päästy jos ne olisi kiinnitetty oikeaan putkeen, se jäi toistaiseksi selvittämättä...
Edited by - jpisteh on 29/12/2005 15:27:57
|