Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 29.12.2005, 10:32
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lapland Trophyssä on samat rastit joka luokalle, koska rasteja on niin paljon niin isolla alueella etteivät ne lopu keneltäkään kesken. Omien rastien vienti jokaiselle luokalle on käytännössä mahdotonta (esim. viime kesänä 200 rastia yli 30 TUHANNEN hehtaarin alueella, tervetuloa rastienvientitalkoisiin, jos ei osallistu kilpailuun, ja osa viedä rastin hyvään paikkaan ja pisteyttää sen oikein, ei VARMASTI kämmää koordinaattien kanssa, mieluusti omaa riittävän suorituskykyisen ja taatusti luotettavan kaluston, GPS pitäis löytyä ja mieluummin ozi kans, jne.). Rasteilla on vanhaan malliin pisteet, eli vaikeammasta enemmän. En ymmärrä miksi ketään sylettäis hakea rastia, jolla voi käydä jonkun toisenkin luokan kilpailija?

Proto porttaaleilla on edelleen proto. Vaihtoehtona tuolle "porttaalit = +1 luokka" -säännölle harkittiin "kaikki porttaalit protoihin", mutta se olisi ollut kohtuuttoman raju portaaliuakkereille.

Ekan kisan kokemuksien perusteella tarpeelliseksi havaitut säädöt on tehty, ja kun rengaskoot on aikalailla yhtenäistetty TRx-luokkien kanssa, en usko että Lapland Trophyn sääntöjä rukataan näin "paljon" jatkossa, luokkia ei ainakaan ole tulossa lisää, 4+2+1+3 (org/std/mod/prt, SS*2, ATV, 3*TRx) taitaa olla ehdoton maksimi.

Mutta tässä muutama seikka joiden perusteella sääntöjä voisi olla tarpeen muuttaa:

- minimiosalllistujamäärän perusteella joudutaan tekemään jotain (useamman kerran)
- TRx -säännöt muuttuvat (ei käsitääkseni pitäisi olla tiedossa tällaista?)
- kilpailijoilta tulee paljon asiallista ja samansuuntaista palautetta, johon järjestävän tahon on helppo yhtyä
- turvallisuusriskien elimininoimiseksi tai minimoimiseksi tarpeelliset säännöt

Yksitäisten tapausten vaikutus sääntöihin on edelleen aika pieni, samoin subjektiivisiksi tulkittavien mielipiteiden. Itseäni eniten mietitytti tuo protojen (=koko kilpailun) max rengskoko, koska se raja yli 41" rekailla ajavat pois koko kilpailusta, mutta toisaalta haluan ainakin henkilökohtasesti vetää rajan johonkin, mm. siirtymien tieliikenneturvallisuuden ja esim. mahd. varustelukilpailun takia.

Mutta jos näissä Lapland Trophyn säännöissä on kilpailijoiden kannalta joku huonosti, erityisesti näissä muutamissa muutoksissa, sekin olisi mukava kuulla. "Muutokset on pahasta koska ne on muutoksia" kaipaisi kuitenkin perusteluita, suunnistus on Suomessa aika tuore laji (kaikki pidetyt kilpailut alle kymmenen? pari finland trophyä, muutama warn trophy, toivakka, talvieksytys ja lapland trophy, unohdinko jonkun?), joten lienee luonnollista että säännöt elävät, kunhan muutokset ovat perusteltuja, ja tilanne muuttuu kilpailijoiden (ja järjestäjien) kannalta selkeästi keskimäärin parempaan.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten