Pitää tästä taas kysellä... JAREn kommenttia lukiessa innostuin sitten kuitekin, että jospa citius, altius ja se fortius...
Yritin tuossa katastusmieheltä udella maksimikokoa renkaille kun muutoskatastin kuorma-autoksi. Tuumas, että jaahas!?! Kait me samaa kaavaa kuin hölöautossa käytetään, eli max 2" korkeutta ja max 4" leveyttä alkuperäisiin, mikä tässä tapauksessa tarkoittaisi jotain 31" nakkeja, joka on aika pliisu. Toisaalta, sama mies tuumas, että jos mistään jotain paperia tms. lausuntoa löytyy, jossa olisi laitettu vastaavaan isommat, niin leima tulee heti.
Onkos kellään tarkempaa tietoa, mitäs noihin on laitettu ja millaisia rengastuksia noissa on muualla orkkiksena ollut. Mun manuska kertoo tehtaalta lähteneen max 9,75x16,5" mutta ilman paripyöriä. Minusta tuonne mahtuis keposesti joku 33" tai 35"
Koppi takaa lähtee pois, samoin sisällä oleva 1100 litran haponkestävä säiliö. Sitten vissiin avolava ja ferrari 1000 nosturi.
Autoon saapi ottaa pari tonnia lastia kyytiin ja mittarilukema on tällä hetkellä 71334km. Ilmeisen kunnossa on tekniikka kun katastusmies mittas päästöt kahteen kertaan ja tuumas, että onpa kattiautoja huonommilla tuloksilla täällä käyny...Leimaa tuli 06/2007 asti!
Vähän hirvittää talvella ajaa takaveto päällä kun voimaa on ja paripyörien ote vähintäänkin häilyvä. Kiva vetää kahva eellä kolmen tonnin reellä...
Esittäkääpä villejä ideoita...
Kyllä se siitä...