Näytä yksittäinen viesti
Vanha 28.12.2005, 23:49
Guest

Perusasetus

Tuttavani kertoi täällä vellovasta keskustelusta ja sanoi, että kannattaa käydä lukemassa. Kaikki kannanotot on nyt luettu ja ei oikein voi muuta sanoa, kun että voi hyvänen aika meitä suomalaisia miehiä. Kaikki tuntuvat tietävän muun muassa autoilusta ja autoista muun muassa kaiken.

Ensinnäkin voin sanoa sen, että olen itse tutustunut GigaPower -laitteisiin ja kokeillut niitä sekä omassa, että vaimoni autossa ja monissa muissakin autoissa niin, että olen ensin ajanut lenkin ilman laitteita ja sen jälkeen laitteiden kanssa saman lenkin. Omista autoista olen huomannut sen, että kulutus on molemmissa pudonnut noin litran / 100km. Tämän lisäksi kaikki autot, joissa olen lyhytaikaisesti laitteita kokeillut ovat tuntuneet huomattavasti "pirteämmiltä" ja ajotietokoneen mukaan saman lenkin kulutus on ollut pienempi laitteiden kanssa, kuin ilman niitä. Autosta riippuen pudotus on ollut desistä jopa pariin litraan. Moni voi tietysti sanoa, että ollessani tietoinen laitteiden asennuksesta, olen tietoisesti ajanut eri tavalla. Ja niin olenkin, nimenomaan sillä tavalla, että kulutuksen olisi pitänyt nousta eikä laskea.

Nythän on niin, että mikäli laitteesta haluaa saada hyötyä, täytyy ensin laittaa auton moottorissa palamisen perusedellytykset kuntoon. Mikäli auton moottori ei saa riittävästi happea syystä tai toisesta, hyötyä ei tietenkään saada. Edelleen, jos polttoaineen ruiskutuksen ennakko on liian aikaisella tai myöhäisellä, hyötyä ei taaskaan saada. Ja vielä, kaikki muutkin palamiseen liityvät seikat mm. se, että polttoainetankin korvausilmansaanti on kohdallaan, vaikuttaa. Mikäli korvausilmaa ei pääse tankkiin riittävästi, siirtopumppu joutuu työskentelemään tavallista voimakkaammin ja jälleen hyöty jää saamatta. Mikäli polttoainesuodatin ei ole riittävän puhdas, hyöty jää saamatta. Ja mikä tärkeintä: jos laitteesta saatava hyöty (lue: parempi alakierrosvääntö) käytetään väärin, ts. nopeampiin kiihdytyksiin ja muutoinkin repivämpään ajotapaan, hyöty häviää sinne. Tämä on erittäin helposti tapahtuvaa. Mikä kuitenkin kaikista edellämainituista tärkeintä: JOS ASIAAN EI HALUAKAAN USKOA, EI SIIHEN MYÖSKÄÄN USKO.

Tunnen henkilökohtaisesti sen konstaapelin, jonka "kynästä" on peräisin tässäkin keskustelussa aiemmin ilmenneet seikat Transportereiden kiihtyvyyskokeista. Nyt kannattaa huomioda se, että jos tehdas lupaa kiihtyvyyttä 17,jotain sekuntia, se on tehtaan ilmoittama arvo, johon tavallinen kuljettaja ei koskaan kykene. Toisekseen poliisiautoissa on erilaisia varusteita niin paljon, että tehtaalta tulleen "nakun" pakettiauton ja poliisiauton painoero on satoja kiloja. Lisäksi kannattaa huomioida se, että kyseisellä bensiinikäyttöisellä poliisiautolla oli koetta tehtäessä ajettu yli 350tkm. Ei enää niinkään pakasta vedetty peli, semminkin kun poliisikilometrit voi kertoa karkeasti arvioiden noin kahdella siviilikilometreihin nähden.

Mikäli kaikki te epäilijät haluatte maksaa polttoaineen kulutuksesta enemmän, kuin olisi tarpeen, niin siitä vaan typerykset! Kyllä valtio ottaa vastaan kaiken sen, mitä sinne tarjotaan. Minä olen onneksi sen verran viisas, että pääsen nykyään vähän halvemmalla. Sääliksi käy kaikkia teitä urpoja, joilla ei ole sen vertaa ennakkoluulottomuutta, että uskaltaisitte laitetta kokeilla. Koska rahathan saa takaisin, mikäli laitteesta ei saa hyötyä.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten