Lapland Trophyn sääntöihin on tulossa joitain muutoksia:
- orkkis max 787mm, korotukset kielletty, oltava leimassa
- stanut edelleen max. 838mm (TR1 820mm), oltava leimassa
- modit max. 915mm (TR2 sama), punakilvet sallittu
- protot max. 1043mm (TR3 sama), punakilvet sallittu
- pieni safarisuunnistusluokka ennallaan, max. 838mm
- iso safarisuunnistusluokka, 2-4 autoa, max. 915mm
- mönkkärijoukkueissa 2-4 laitetta (aiemmin tasan 2)
- tarkeinteita huollosta ja kilp.ulk.puol. avusta
Mitat siis renkaan halkaisijoita. leimassa tarkoittaa
rekisteröityä ja katsastettua ajoneuvoa. Mönkkäreiden
oltava edelleenkin tieliikennekelpoisia, kilvettömiä
laitteita ei kisaan kelpuuteta.
Joitain muitakin muutoksia on, m.. osallistumismaksuihin
liittyen, ne tulevat olemaan auto/mönkkärikohtaiset, eli
takapenkkiläisistä ja huollosta (heput&autot) ei tarvitse
maksaa erikseen, kunhan kaikki vaan ilmoitetaan kisaan
(vrt. "kaikki kilpailun ulkp. apu on kielletty" -sääntö).
Muiden vanhojen kilpailujen järjestäjät eivät ole
tietääkseni isommin innostuneet sääntöjen standardoinnista,
mutta toisaalta siihen ei taida olla pakottavaa tarvettakaan.
Lapland Trophyn säännöt ja muut tekstit ovat vapaasti
muiden käytettävissä, näitä on mietitty aika monelta
kannalta ja pidän niitä kohtuullisen hyvänä kompromissina
useammaltakin kannalta, mutta tietysti nämä(kään) eivät
ole täydelliset kaikille. Offipalstalla*kin* käydystä
keskustelusta on asialliset mielipiteet otettu huomioon.
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|