Viestiketju: Poliisin mielivalta
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.12.2005, 22:54
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Olis ehkä meikäläisen viisaampaa pitää pää kiinni, mutta minkäs sitä luonnolleen voi...

Tässä toissa kesänä ajettiin Ylläksen maastossa eräs safari, johon osallistui muutamia kymmeniä autokuntia. Safarin päätytyyä autoletka ajoi hotelli Ylläs Saagaan johon oli varattu viimeisen yön majoitus ja pieni "irtiotto", tarkoittaen saunomista, syömistä ja vapaata seurustelua loistavissa puitteissa. Kun olimme parkkeeraamassa maastureitamme Saagan pihalle, pomppasi eräästä maasturista miesolio pihalle, avasi housunkauluksensa ja kusta lorotti hotellin pihamaalle.

Mikä on tämän tarinan opetus? -Onko se se, että kaikki maasturikuskit ovat sikamaisia öykkäreitä, jotka kusevat ja ehkä jopa paskovat sinne minne huvittaa, huolimatta siitä, että vessakin ehkä olisi lähellä. Vai onko opetus se, että maasturiporukka on pääpiirteittäin fiksua sakkia, joka tuntee ja tietää sopivan käyttäytymisen rajat ja malttaa käyttäytyä ihmisolioiden tavoin.

Ehkä samanlainen pohdinta voisi olla paikallaan, kun puhutaan skoudeista, eli kytistä, eli paskalakeista... Omasta toiminnastani senverran, että viimeisen vuoden aikana muistan ehkä 2 henkilöä, jotka ovat poistuneet maijasta kiittämättä. Aika hassua sinänsä, sillä loppujen lopuksi melko moni maijassa vieraileva poistuu maksullisen lapun kanssa. Eikä sellaisen lapun saatuaan varmaan "kiitos" ole päällimmäisenä mielessä. Vaan käytöksensä laadun näkee useimmiten asiakkaastaan.

On paljon kiinni siitä, miten työnsä hoitaa. Itse olen ikävä kyllä joskus päässyt todistamaan, kuinka virkaveli tekee itsestään pellen täysin asiattomalla ja luokattomalla käytöksellään. Eli niinkuin jossain vaiheessa tätä keskusteluketjua mainittiin: Kusipäät ovat kusipäitä myös virkaveljiensä ja -sisariensa silmissä.

Minun osaltani tämä oli tässä.

Kiitos ja Anteeksi

Kaivaa se..

www.nalle-offroad.com
Vastaa lainaten