Hmm... mulla oli aikanaan sama ilmiö, en minä sille mitään tehnyt, ajelin vaan ja vaihtelin öljyjä normaalisti, eikä sieltäkään mitään muuta kuin pölyä magneettiin tullut... Ajattelin, että jos menee särki niin vaihdan toisen perän tilalle, nuo kun on aika edullisia (HJ60:stä).
Ei sitten hajonnut koskaan, vaikka kuskailin trailerissa lantikkaa sillä ympäriinsä...
Siellä on kyllä muutakin, joka paukkuu, nimenomaan pakkasella, oletko 100% varma, että kuuluu perämurikasta? Rummuissa voi olla jäätäkin... entäpä onko sulla vanhat kuluneet jousenlatit ja hiertää koloihin niissä? (Se kolina, jota minä myös luulin tulevan perästä, hävisi kun vaihdoin koko EMU Dakar -alustan jousineen, riipukkeineen, iskareineen ja puslineen.)
HJ60 on kylmä tietyn pakkasrajan alapuolella muistaakseni. Ei kai auta kuin mennä "enemmän kyyryyn ajaessa", niin kait ne siellä venäjälläkin tekee.

Takapenkkiläisillä on myös ns. "kylmää rautaa alaselässä" ilmiö pakkasella, kun penkki tahtoo yleensä olemaan aika väsynyt siellä takana... Luulen että sulla on kuitenkin vähemmän virtausta siellä lämmityslaitteen kennossa kuin pitäisi, ehkä se hana ei toimi oikein, tai sitten kenno voi olla tukossa. Vähäinen jäähdytysneste saattaa myös aiheuttaa tuollaisen tilanteen?
Lainaus:
quote:
Mulla hj:n(-86) takaperä paukahtelee voimakkaasti kun kulmänä peruuttaa. Sitten kun öljyt lämpenee niin paukahtelu jää pois ja perä toimii muuten moitteettomasti. Vaihdoin öljyt ja sama pauke jatkuu. Öljyn vaihdossa ei tullut mitään rauta hilppeitä eikä muutakaan romua perän sisältä. Mahtaako vika olla kitkalukossa vai eikö mahda? Sitten olis vielä ijäisyys kysymys auto on kylmä ku ryssän helevetti, laitoin keulan lähes tukkoon ja sain lämmöt nousemaan normaaliin mutta aikas raitista puhaltaa sisälle. Mitäpä tekis asialle?
|
Älähän huoli.