Viestiketju: remmi ahtimesta
Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 24.12.2005, 14:54
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Samoin imukanavien tms. massalla ei ole käytännössä mitään merkitystä, koska lämpö ei ehdi siirtymään niihin, johtumaan niiden läpi ja vielä siirtymään siitä pois. Välijäähdytin tai vesiruiskutus alentaa oikeasti imuilman lämpötilaa.

Ahtimen hyötysuhteella ei ole merkitystä ilman lämpeämisen kannalta, jos loppupaine on sama. Tarvittavan akselitehon kannalta sillä on. Tietämättä ihan tarkkaan erityyppisten kompressorien hyötysuhteita epäilisin, että matalapainepuristanmisessa (max. 10 bar) ei kompressorin tyypillä ole kovin suurta vaikutusta hyötysuhteeseen.
Noh, noh.....

Kyl on kanavien lämpötilalla ja lämpökapasiteetilla väliä - ihan oikeasti.

Ja ahtimen hyötysuhteella on todella iso vaikutus loppulämpötilaan - ihan oikeasti. Se työ millä ei puristeta (mutta akselitehona otetaan turbiinista tai vaikka hihnasta) menee lämmöksi ilmaan.

Ja kompressorin tyypillä ja mallilla ja versiolla on vaikutusta. Katelkaas vaan turbojen kompressoripuolien karttoja.......

Ja kaasuissa siivet sakkaa .... siis virtaus irtoaa siivistä ja johtaa epästabiliteettehin, jotka vastaa kavitoimista nesteillä.

Tapsa

- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -
Vastaa lainaten