No nyt taas ahtimista sen verran että:
- Kivisen mainitsemat kuulalaakeriahtimet voi nakata olan yli lampeen, toimii enimmäkseen hyvänä verkonpainona. Garretin GT sarjalaisia on mittailtu paljon ja ollaan huomattu että laakerivälykset/akselin halkaisia ym. ei mene edes uutena toleranssi alueen sisäpuolelle,tämä on myös suurin syy siihen että ahtimien siivet kuluvat epätavallisesti, akselit menevät poikki, ymymym. "Kuulostaa" toisin sanoen hyvältä mutta totuus on kaukana, Mikäli haluaa nolata itsensä ja kyseenalaistaa tämän asian soittaa Porin proturboon, siellä selitetään asia pohjamutia myöten.
- riippuen remmiahtimesta ( luulen että kyse on eaton 45 tai isompi eaton) ahtimen pyörintä nopeus saa olla rotrax ahtimessa max 14 000rpm, Muuten menee ylikierroksille ja tehot alkavat laskemaan( alkaa ns.kavitoimaan).
Remmiahdin(Eaton):
+ Herää heti tyhjäkäynniltä
+ helppo asentaa
+ Toimii metsäkäytössä paremmin( antaa laakeamman teho/vääntö alueen)
- imuilma lämpiää samalla tavoin kun pakokaasuahtimessa mutta lievemmin
Pakokaasu ahdin:
+ Todella helppo asentaa
+ Hyvä hyöty suhde, pieni teho hävikki
- Ahdin ei kestä nopeita lämpötila vaihdoksia( ahdin todellakin lämmittää sitä imuilmaa, tämä johtuu lämmön siirtymisesta haluat uskoa sitä tai et JF. ahtimen lämpötila on kuitenkin lähempänä 500-1000astetta kun saa kunnolla sikaa. On meikäläisellä meinaan mennyt ohi sitten se asia että jos metallia kuumentaa toisesta päästä niin kyllä se toinenkin pää kumenee, vai johtuuko tämäkin ilmamolekyyleistä ja jostain siivenkosketuksesta)
- Ei herää alhaalla,viivettä ( Riippuu millaisen rakentaa, itse laittaisin isolla pakopesällä/ar.luvulla olevan syystä että auto olisi metsässä ns.vapari kunnes tehoa tarvitsee. toisin sanoen ahdin tulisi mukaan vasta 1800-2500 rpm. ahdin ei myöskään kuumenisi niin paljoa metsässä tällöin.)
Note! This message was posted anonymously!
|