Lainaus:
quote:
Painekotelon puolella painepulssit ovat ehkä pienempiä johtuen suuremmasta tilavuudesta ja coolerin virtausvastuksesta, joten mittari saattaa kestää paremmin.
|
Minun mielestä toisin päin, koska sylinterit ottavat ilmaa "sykkien" ja välijäähdyttimen (pienestä) virtausvastuksesta johtuen sen puolen paine pääsee putoamaan aina imuventtiilin auetessa hieman enemmän kuin ahtimen puolen.
Minulla on mittari kytkettynä imusarjaan letkunipalla ja mittari särisi maksimipaineilla ajaessa enemmän, kun oli alkuperäinen ja hieman kasaan lytätty välijäähy. Uuden kennon laittaamisen jälkeen mittari on siristellyt selvästi vähemmän.
Mittarin särinöihin auttaisi kuulemma myös kuristuksen teko mittarin letkuun, mielellään mahdollisimman kauas mittarista. Joku kaasuttimen suutin tai muu pienireikäinen messinkitanko klemmarilla kiristäen letkun sisään, niin se rauhoittaa mittarin puolen painevaihtelua.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on