Uusissa autoissa ei enää paljoa ole hitsaamalla mahdollisesti korjattavia korin osia. Kori on pääasiassa pistehitsaamalla ja liimaamalla kasattu erilaisista suurlujuusteräksistä joista suurin osa on siis perinteisesti hitsaamiskelvottomia. Prässäyksessä karkenevia teräksiä yms. hienouksia. Painonsäästön lisäksi näillä pyritään erityisesti kolariturvallisuuteen, tai ainakin saamaan nuo markkinoinnissa niin tärkeät törmäyskoe-tähdet. Näissä oikaisua vaikeuttaa myöskin materiaalien erittäin suuret myötörajat, jolloin ei pystytä vetämään palkkia suoraksi koska se irtoaa auton korista ennenkuin palkki oikenee.
Tuo että autot menevät "helpolla" lunastukseen, johtuu juurikin korjauksen hankaluudesta ja uusien osien tarpeesta johtuva kalleus, varsinkin kun näitä ei pysty asiallisesti tekemään kuin erikoisliikkeet.
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
|