Myin itse suzukin viime keväänä kahteen kertaan. Auto oli juuri katsastettu ja se myytiin 1400 €. No ostaja soitti samana päivänä että hän purkaa kaupan koska kone vie öljyä. Autohan oli vuodelta 83- joten eihän ne ton ikäiset autot öljyä kuluta... No tää hemmo rupes uhkaamaan kuluttajaasiamiehellä ja oikeustoimilla(tuskin rupee kukaan asianajaja heilauttaa ees evää kun on tälläinen kauppasumma kyseessä) että mun pitää purkaa kauppa tai alentaa kauppahintaa 1000€ oli varmaan lukenut juuri sen tm:ssä ilmestyneen jutun. Olisin varmaa ton jutun voittanut jos olis lähtenyt riitelee mulla kun oli kauppakirja missä lukee mustaavalkosella että myydään siinä kunnossa ja varusteineen kun se myyntihetkellä on. Ostajalla oli poikansa mukana ja mä olin yksin myyjänä no ne keksi kahdestaan kaikkia tarinoita miten mä olin muka autoa kehunut ym.. 2 vastaan yksi on aina vittumainen tilanne. Eikä mua huvittanut rupee riitelemään tälläisen summan takia eikä muutenkaan ole ylimääräistä aikaa joten sanoin ostajalle että tuo auton takas mutta en palauta kauppahinnasta kuin 1200€. No vaihdoin sitten koneen autoon kun se oli vinguttanut sen 1.0 voimakoneen paskaks ja myin auton uudelleen 1400€. Niin ja tän ostajan nimi oli Pekka Varjola Myrskylästä (sanoi vaan tulevaisuudessa etsivänsä maasturia että en ainakaan minä myisi mitään). No ainakin oppisen että ota vaikka anoppis mukaan kun myyt autoa niin on ainakin itsellä todistaja mukana (oli mulla tyttöystävän nimi todistajana mutta ei paljon auta kun ei ollu paikanpäällä kun autoa katsottiin. Oli vaan paikalla kun kauppakirjoja tehtiin).
Elämä on!
|