Äkiseltään voisin kuvitella, että tuo päästöasian todennus on noista asioista helepommin hoidettavissa - olettaen tietysti, että auto täyttää vaatimukset.... VTT tekee noita mittauksia ihan rutiinipalveluna. Kustannukset ovat muutaman tonnin nykyvaluuttaa.
Sit saranat, turvavöiden kiinnityspisteet, istuimien kiinnitysten yms määräystenmukaisuuden todentaminen on jo astetta haastavampi jutska.
Kerran taistelin Kuitusen kanssa mm. istuinten kiinnityksistä, ohjauslaitteista ja muutamasta muusta jutusta. Asia järjestyi vasta kun faxasivat liittovaltion high way safety asioista vastaavalta konttuurilta pätkän federal codea, jossa todettiin ettei jenkkilässä ole saanut 1.1.1968 jälkeen valmistaa autoja jotka eivät täytä näitä Suomessa multa muuttoautosta vaadittuja juttuja. Kyllä tyttö ihmetteli, että mihin sä oikein oletkaan muuttanut......
Sitten keväällä 1997 Ahtisaari armahti muuttoautot määräystemukaisuuden osoittamisvelvollisuudesta ja mä jäin taas ajallisesti väliinputoajaksi, joka joutui paperit vääntämään. Nyt jo naurattaa - silloin ei.
Tapsa
- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -
|