Lainaus:
quote:
Olen miettinyt, että vaikuttaako ns.säästää nelivetoa ja ajella pelkkä takaveto päällä ilman, että lukot on päällä normaali talviajossa / voiko kannateeko pyörittää kardaania mukana?
Luulisi, että osat kuluu epätasaisesti edessä ja takana! Vaikuttaako se vielä nelivedon toimintaan esim. takakardaani on väljempi kuin etukardaani ja kun etukardaani on ns."tiukempi" se lähtee pyörittämään eturenkaita ennemmin kuin takarenkaita näin ollen vetohan ei tule liikelle lähdössä yhtäaikaisesti? (puhutaan jo sadasosista)
Onko kellään tutkimus tietoa, että olisi huomannut ilmiön?
NO tämmösiä olen miettinyt neuvokaa, että ei tarvi miettiä päätä puhki!
Jos paino on voimaa niin ylipaino on ylivoimaa!
|
Ei varmaan ole ongelma toi vetopyörästön kuluminen. Mutta esim. Toyotan jäykkäakselisten napojen kuluminen voi ollakin. Vähäsen turhan yksinkertainen ratkaisu ne pronssiholkit vaan siellä päissä. Holkeissa parit urat, joita pitkin pitäisi vaseliini juosta sinne pakkasellakin... Muutenkaan siellä ei vanhemmiten kaikki rasvat pysy sisällä, tosin sekaan vuotava peräöljy notkeuttaa sopivasti vaseliinia. Se ehkä kompensoi kulumista. Enivei, kyllä ne vanhemmiten sitten vähän resonoi nelikolla maantievauhtia ajellessa. Ja kulutuksen lisäys tämän tyyppisessä on pakkasella varmasti huomattava, ennenkuin peräöljyt vetristyy.
Ite asensin Runneriin napalukot umpinaisten laippojen tilalle, vaikka autossa on ADD:kin. Nuuka kun oon, niin kaikki säästö on otettava irti. Eipähän pyöri vetarit ja perä ympyrää turhan takia. Kestää suojakumit pidempään, varsinkin kun keula on normaalia ylempänä = vetareissa kulmaa enemmän.
Eli siis, itse pidän napoja kiinni vasta kun tarvitsen nelivetoa.