Lainaus:
quote:
Miksi automaattinavat on perseestä maastoajossa? Ei ymmärrä....
Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "
|
Vähän samalla kannalla....
Eikös auto laiteta 4x4:lle ennen maastoon siirtymistä, minä ainakin teen sillei ja kun olen jäänyt jumiin niin siinä sitten ollaan ja koitetaan keksiä miten jumista päästään.
Vai pitääkö sitä ensin sompailla takapotkuisena niin pitkälle kuin pääsee ja sitten vasta pohtia että mitenkäs tuosta mentäisiin 4x4:llä....
-P-:lle. Tuossa on manuaalitoiminen napalukko jolla voi korvata automaattisen napiksen.
http://www.cros4wd.com/napalukot.shtml
Automaattinapis aukeaa/vapautuu kun vaihdetaan jakolaatikosta 4-vetoalue takapotkulle ja pakitetaan jokunen metri, kuuluu kevyt napsahdus joka viestii että etuperän napis on auennut lukituksesta ja vapauttanut akselin voimansiirron, eli auto ei ole enää 4x4.
Niin ja sen verran että kun pajerollakin/muilla automaattinapiksilla peruuttaa 4x4-vetotilassa niin napalukot eivät vapaudu vaan auto on "nelivetoinen".
"-merkit siksi että kitkaperällä varustettu auto ei ole oikeasti 100% 4x4. HJ jossa lukkoakselit ja automaattinapikset olisi hyvä yhdistelmä, ei tarvitsisi ravailla kääntelemässä edestä napoja kiinni.
Kytkennän nopeudesta automaattinapiksista, rengas kerkeää pyörähtää maksimissaan 1/4 kierrosta kun etunapa kytkee vedon päälle.
-- Wannabe OFF-roader --
l-200@offipalsta.com