Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.12.2005, 12:12
timo.l timo.l ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 10.12.05
Perusasetus

itellä on käytössä kotona voimavirralla toimiva miggi, ja on pirunkätevä peli jos joutuu paksumpaa hitsailemaan niin ei tartte seevailla. mutta huono puoli on se että pistooli on aika molo ja ei oikein hyvä ahtaissa paikoissa.

tällä hetkellä korjailen naapurin kigcapin lavaa ja vaihdan yhteen 315 bmw:hen helmoja ja käytössä on pieni walliuksen valovirtakone. ja se on kyllä hetvetin hyvä, o,6 lanka ja virrat 1 asennossa niiin pystyy likimain hitsaamaan vaikka foliota mutta taas kun joutuu hiukka paksumpaa hitsaamaan niin joutuu aina seevaamaan.

mutta sitten taas voi paksumpiin käyttää vaikka puikkokonetta.

mutta tällä hetkellä jos pitäisi valita niin kyllä ottaisin tuon walliuksen kun se on helvetin hyvä ja näppärä autopelti töissä. siis kun vaihdetaan esim. lokarin kaarta yms... mutta runkoa tai kaaria en sillä kyllä mieluusti hitsailisi. sillon olisi tarpeen suurempi voimavirta mig.

niin ja vielä unohtui että kannattaa pitää varastossa 0,6 lankaa ja 0,8 lankaa. 0,6 on paljon mukavampi hitsailla ohuita peltejä. jos 0,8 niin aina pienin virta ei "polta" lankaa kunnolla ja joutuu käyttämään suurempaa virtaa--->polttaa reijän.

tietysti paras olisi sellanen "keskikokonen" mig, millä mahtuu vielä hitsaamaan ahtaitakin paikkoja, mutta tarpeenvaatiessa hitsaa vähän paksumpaakin.

jos rahaa taas olisi ylimääräistä itse ostaisin kaksi konetta valovirtakoneen ja voimavirtakoneen...

niin, ja ehdottmasti suojakaasu käyttöön, itse en perusta kyllä täytelangasta.tosin en sillä ole hirveästi hitsannutkaan.

kannattaa punnita tarkkaan mitä hitsaa ja harkita millaisen koneen hankkii. niin ja itse kyllä satsaisin vilä merkkikoneeseen, esab , kemppi taikka wallius.

Edited by - timo.l on 15/12/2005 12:15:09
Vastaa lainaten