Täsmälleen samaa mieltä tuosta renkaan mittaamisesta, kyljessä olevilla numeroilla ei oo merkitystä, todellinen koko ratkaisee. Ja se on helppo ja nopea mitata jokaisen itse sekä kilpailujen katsastuksessa, halkaisija vaakaan, ei tarvii nostella ilmaan.
Eksytyksen modiluokan kaaripakko kuulosti minustakin vuosi sitten hätävarjelun liioittelulta, mutta n. kymmenen rastin kokemuksella olen sitä mieltä, että ei ole yhtään yliampuva. Talvikisassa on liukasta, ja ainakin edellisessä kisassa rasteja oli aika paljon rinteissä.
Vaikka jokainen (potentiaalinen) kilpailija varmasti ajatteleekin sääntöjä pääasiassa omaa kalustoaan vasten, niin kilpailujen järjestäjien kannalta tilanne on toinen, koska luokkia voi olla vain rajallinen määrä niin rajat on asetettava johonkin, joka on keskimäärin hyvä. Ja jotta rajoilla olis merkitystä, niistä on pidettävä kiinni.
Tämänkin keskustelun perusteella vaikuttaa sille, että se 36" luokka stanujen (33") ja isorenkaisten (rajoittamaton tai esim. max. 40") välissä vois olla hyvä, ja ainakin erään toisen kilpailun yhteydessä harkitaan vakavasti "porttaalit -> plus luokka" sääntöä (eli esim. stanu porttaaleilla menee modeihin), aika vähällä (yx uus luokka) saatais kilpailua tasattua, ja poonuksena rengaskoot olis samat kuin TRx luokissa.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|