Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 11.12.2005, 21:34
BJ40:n Avatar
BJ40 BJ40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.03
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 288
Perusasetus

Pakko osallistua keskusteluun noiden amerikan poikien laadusta ja erikoismateriaaleista. Vaikkka offtopic meneekin.

Työmaalla jenkkien kanssa takuukorjauksien ja murheiden kanssa painineena, on joutunut hämmästelemään niiden alkeellisia työkaluja ja menetelmiä, sekä korjaustyön laatua.
Suomipojalle annettiin helvetilliset vaatimukset välyksien,koneistuspintojen öljyjen suhteen.
Mutta takuukeikalla Ameerikan herrat tavattiin tunkemassa öljyn ja vaseliinin sotkua turbiinin kytkimeen. Kyseltäessä tuumasivat kun ei ollut oikeaa laatua mukana. Käskivät vaihtaa "öljyt" ensitilassa. Olivat lämmittäneet sotkun kosanilla, että saivat kaadettua sen kytkimeen.
Tässäkin kohteessa oli helvetin tarkat vaateet öljylle.

Aina kun on joku osa hajonnut, on se pitänyt tilata jenkeistä, osaa ei ole saanut tehdä suomessa oli sitten kuinka yksinkertaisesta osasta kyse = eivät luota muiden laatuun.
Ja mitä tulee materiaaleihin niin esim. turbiinin säätöventtiilien työntötankojen hajotessa, levittelivät käsiä, ettei ole osia ja saadaan ne viikon päästä. Ehdotin että sorvataan noi tangot samantien tossa verstaalla, niin pojjaat tuuma, että ne on erikoiskovaa materiaalia, ei voi laittaa, todistelivat oikein kuvien ja materiaali merkintöjen kera.
Ei muuta kuin vanhat osat paikoilleen ja sama homma uusiksi kun uudet osat saatin odottelun jälkeen. Otin uteliaisuuttani ihmettelyyn vanhan tangon, ja paskat täyttä meltorautaa koko tanko, eli jälleen kerran amerikkalainen erikoiskova teräs osoittautui kovin pehmeäksi.

Samat havainnot on tullut noiden "lujien ja kovien" vetopyörästöjen osien suhteen.

Nämä siis omia kokemuksia, joita ei välttämättä kannata yleistää. Tulee sieltä hyvääkin kamaa.

Vastaa lainaten