Kaipa tiesit jo, mutta auto on hyvä kiinnittää renkaista, akseleista tms. jousittamattomasta osasta. Eli jos laitat puskureihin jotain kallistuksenestoliinoja, ne ovat vain toissijaisia kiinnityksiä.
Aika paljon mitä erilaisempaa roinaa isolla trailerilla vedelleenä ja kerran Kehä III:n ojassa moisella käyneenä voin kyllä sanoa ettei missään nimessä saa jättää kärryä takapainoiseksi, ja vihoviimeinen juttu on tuo jarruttaminen.
Kärry (esim. Bobcatin kuormaaja tai kaivinkone päällä) on voinut olla hyvinkin etupainoinen ilman että se on haitannut menoa (välillä tultu irroitettua kuormattu kärry maastotunkilla nostaen), mutta vetoautoina onkin ollut tönkköperäisiä lehtijousiautoja. Eli autoa kyytiin ajaessa tuntee aika hyvin kun kärry keinahtaa tukipisteen yli, ihan piirun verran vain tuosta eteenpäin niin on kuljetus painopisteen osalta aika varmalla pohjalla.
Luenko tuota lakia oikein jos aisan pää saisi suurimmillaan painaa vetokoukkua 25 kilogramman edestä? Hyvä tietää.
|