Lähes kaikkea mitä omistaa on myös joskus tullut lainattua. CD, DVD jne. levyjen kohdalla olen tullut siihen tulokseen et jotkut palauttaa niistä n. 50%. Tietysti kun tulee sitten lainailtua samoilta hepuilta itse levyjä niin pidän huolen, että myös niistä n. 50% löytää kotiin. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan!
Auton lainaamisessa olen ollut vähän kitsas ja ainoastaan tosi hyville tutuille on tullut lainailtua. Aina olen myös sopinut että jos jotain hajoo (vaikka moottori) niin kaikki korvataan, ei selityksiä: "se oli jo vanha", vaan KAIKKI korvataan! Ompahan syytä ajella rauhallisesti.
Muistu mieleeni kun joskus lainasin rakkaudella rakentamaani gt-corollaa kaverille et pääsi käymään kotona, ja ja... kuinka ollakaan kun tuli takaisin niin vesipumppu tiputteli vettä ja kone keitteli. Voi kerpele kun kirosin ja kaveri osti kiltisti uuden pumpun, nesteen ja laitto vielä myöhemmin tankin täyteen korjauskorvaukseksi. Onneks ei ollu muuta hajonnu.
Epäilin toki kenkimistä ja siksi ei armoa. Sain myös myöhemmin kuulla vahvistuksen epäilyille kun toinen kaveri kysy et miten noin innostuit kenkimään perjantaina... oli kuulemma vedelty rajottimelle asti joka kerta (8600 rpm), ei ihme että pumppu laukes.
|