Näytä yksittäinen viesti
Vanha 07.12.2005, 15:11
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Perusasetus

joo, mulla on kankastellu mielessä että bjiihin tulis eteen tollaset coiloverit ja jotakin roipetta on jo tullut hommattua, vaan vieläkään ei ole varmaa tuleeko vai ei. normaali lautamäki rally-kama on sisämitaltaan 57mm ja jousia löytyy pisimmillään 350mm.

esim ranchon iskarin läpimitta on kuulemma liki tuo 57mm joten ei oikein tiedä että miten nuo vieterit mahtuis siihen päälle. noihin pitäis mielellään saada 2 eri jäykkyistä jousta että toimii. rata/rallipeleissä käyttävät heille pitkissä overeissa ohjuriholkkeja jousen ja iskarin välissä, ja varmaan mitä enemmän joustoa niin sen tärkeempi toi ohjaus on ettei lähde nurjahtelemaan. ja kyllä iskarin kiinnikkeiden kesto kans mietityttää kun koko keulan jousitettava massa on iskarin korvakkeiden varassa. eihän niille pitäis sivuvääntöä tulla mutta silti...ja vieläpä niin katu-uskottavasti että katsastaja vakuuttuu rakenteen kestävyydestä. muutenhan näissä ei pitäis olla ongelmia kierre mikä kierre näin kertoivat kun kyselin.

ranchon sivuilla huomasin että niillä oli tullut 9000 pohjautuva coiloveri ja niissäkin oli tehty kahdella erilaisella jousella ja liikevarat tais olla max. 12" tai 14", racers place ei vielä tienny hintaa kun viimeviikolla kyselin.

mutta itse oon miettinyt että jos teen niin mitään kierreholkkia en laita, ei oikein pitemmän päälle ohvipelissä tollaset tiuhat kierreholkit pysy ehjinä. jos haluaa säätöä niin jotakin hahloja vois sorvailla esim. 10 mm välein johon sitten tökkää palikan.

suomen jousipajat kyllä vääntää sellaista kiemuraa kun pyytää, muutamaa kappaletta ei kannata teetättää mutta jos useamman ottaa niin silloin hintakin tippuis. lahdessa tais olla se jousivesa merkkinen puoti ja sieltä ainakin sanoivat että kyllä onnistuu. en vaan tiedä että miten äkkiä tollaset jouset painuu kasaan, meinaa olla välillä ihan oikeillakin jousilla sellaisia taipumuksia.

mutta mistä vermeestä löytis noin 500mm tavallisia kierrejousia joissa kantavuus riittää bjiihin?

Vastaa lainaten