Itellä ei oo koiraa eikä tuu... syynä on vain ja aioastaan se, ettiei mulla riitä aikaa sille riittävästi.
Hoidossa mulla kuitenkin on ollu satunnaisesti viitisentoista karvakorvaa. Kaupungissa kun asun, niin oon noihin koiranpaskoihin törmänny monessakin mielessä...
Oma toimintatapa paskojen suhteen on: Jos koiruus paskoo jalkakäytävälle tms. poimin pakan pussiin.
Jos taas piski paskoo puskaan tai puiston nurtsille... niin sillonhan se on vaan lannotetta...
Ittekin oon joutunut väisteleen paskoja jalkakäytävillä ja puistoissa. Jalkakäytävillä ne yksselitteisesti vituttaa, puitoissa yms. paikoissa
ne taas on ok...
Se koiranpaskoista...
Kahdesti oon ajanu koiran yli yleisellä tiellä. 4 kertaa oon korjannu (metsästys) koiran pois maantieltä pyörimästä. Yliajetut oon armistanu kuolleeks. Mutta mihinkään taloihin en todellakaan oo lähteny kierteleen, enkä lähe. Korvausvelvollisuus toki kuuluis omistajalle, vaan oma mokahan se on jos jonkun yli ajan... ja harvemminhan noi koiran kokoset juurikaan aineellisia vahinkoja aikaseks saa.
Mutta asiaan: Vittu mun kuulu mihinkään ovelta-ovelle kampanjaan ryhtyä jos jonkun koiran/kissan yli ajan yleisellä tiellä. Varmistan kuolleeks ja jätän löydettäväks pientareelle. Jos löytyy puh.no tms. pannasta, niin toki otan yhteyttä omistajaa... vaikka se molempia vituttaakin.
Elämä ilman riskejä on tylsää eikä tylsä elämä ole elämisen arvoista!
|