Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.12.2005, 13:45
Guest

Perusasetus

Morjens!
Minulla on Suzuki SJ413 'n alla Bridgestone Dueler 694 AT 't kokoa 215/80-15 nyt toista vuotta alla, eikä niissä ole paljonkaan moittimista. Ajan Suzukilla samoilla renkailla ympäri vuoden, sekä maantiellä, että myös jonkin verran maastossa, tämä on minun jokapäiväinen käyttöautoni. Hieman liukkaammat jarrutettaessa ovat kuin jossain vaiheessa käyttämäni Michelin 'in kuorma-autonrenkaiksi tarkoitetut X4 't ja jonkinverran myös sivuttaista hakemista enemmän. Tämä hakeminen johtunee siitä, että ovat leveämmät kuin aiemmat renkaani. Lumisilla metsäteillä yms. on ihan riittävästi pitoa, mutta ne peilikirkkaat jäiset tiet, joissa vielä on hiukan vettä pinnalla, siellä ei pidä varmaan mikään muukaan nastaton vaihtoehto. No, nastoja en ole ikinä Suzukissa kokeillutkaan tämän 18 vuoden ajan, jonka olen sillä ajellut. Tähän asti parhaimmat renkaani ovat olleet nuo Michelin 'in X4 't, joita ei näitä kokoja enää vain valmisteta. Niillä ajoin noin 117000 km. Näiden Bridgestonen kestävyyttä ei vielä tiedä, mutta ovat varmasti paremmat kuin nuo "henkilöautonrenkaat" joita olen myös kokeillut ja joiden kestävyys on ollut vain 50000-60000 km luokkaa. Mutta ajotuntumahan on paljolti makuasia, monihan ei aja esimerkiksi Suzukilla ollenkaan normaaliajoa ajo-ominaisuuksien vuoksi, mutta minulle se on juuri sopiva. Rauhallisella ja ennakoivalla ajolla. Uskon kuitenkin, että kukaan ei kovin paljon voi pettyä noihin Bridgestonen Dueller 694 AT -renkaisiin. Hmm. ehkä sittenkin saatan itse ensi kerralla kokeilla niitä 693 -tyyppisiä, jos niissä on se M+S -merkintä.
Terveisin Risto
P.s Salasana on kotona ja kirjoitan töistä, enkä sitä muista. Siksi en logannut sisään.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten