Koiranomistajana olen kovasti pahoillani ja ymmärrän ajatuksen ottaa hagelbergin koulutusvälineet esille. Itsellä on Jack Russelin terrieri, joka on kova tyttö jahtaamaan autoja ja varsinkin traktorin renkaita. Lumiaurat on pahinta mitä se tietää - aina hyökätään!
Eiköhän tässä kuitenkin loppujen lopuksi ole kyse hyvistä tavoista.
Vahinkoja sattuu - mies vastaa teoistaan ja niin päin pois. On vähintäänkin kohtuullista varmistaa, että eläin saa joko hoitoa tai "viimeisen kivunlievityksen" ja ilmoittaa (yleensä lähimpään taloon, siellä kyllä tietävät kenen eläin oli...)
Pahinta, mitä voi tehdä, on jättää eläin kärsimään tien pientareelle. Itse olen joutunut antamaan tunkinvarsihoitoa alle jääneelle kissalle, omistaja tulikin sopivasti paikalle... Ainoa ongelma oli saada omistaja ymmärtämään, ettei kahtia menneelle kissalle olisi enää eläinlääkärinkään opit auttaneet. Tunteet olivat kovasti pinnassa. Homman pointti oli vielä, että katti jäi edellä ajaneen auton alle, eipä edes hidastanut....
Tekijän ampuminen nyt on ehkä "ylilyönnin puolella", mutta jos tunkin varrella vähän polven alle...

Opettaisi, miltä tuntuu, kun ottaa kipeää...
Tällaisia pohtii
/Kari
"Better pissed off than pissed on!"