Lainaus:
quote:Eipä liity aiheeseen muuten kuin Toyotan dieseleiden osalta, mutta Suomessa valitettavasti erittäin harvinaisessa 13B-T:ssä on myös läppäventtiili imukanavassa, mutta sen tarkoitus on sammuttaa kone, eli läppä menee kiinni ja kone tukehtuu kun virrat katkaisee. Kuulostaa hurjalta mutta hyvin vaikuttaa toimivan.
|
12H-T:ssäkin on tuo "läppäsammuttaja". Ainakin mun HJ:ssa
Pajerossa ei tosiaan ole sitä kaasuläppää, eli dumppia ei saa toimimaan perinteisellä tavalla. Tietysti käyttämällä magneettiventtiilejä ja vähän ohjelmoitavaa logiikkaa voisi ohjata alipainepumpulta alipainetta ohjaamaan dumppia niin kuin haluaa, mutta hyötyä siitä ei olisi koska siinä ei edelleenkään ole kaasuläppää haittaamassa turbon toimintaa.
LandCruiser HJ61