Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.12.2005, 16:02
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Vähän pohdintaa.. Kolme luokkaa on mun mielestä hyvä. Parempi vaan jos kisaajia on paljon samassa luokassa, jolloin voittaminen tulee vaikeammaksi.

Jos haluttaisiin että kaikki autot olis tasaväkisiä kussakin luokassa, niin renkaiden koon voisi määrätä kaavalla jossa on "kaikki" mitkä vaikuttaa tiimin suorituskykyyn(auton paino, vinssit, renkaiden tyyppi, korotukset, apukuskien määrä, ajokokemus, alkuperäiset renkaat yms). En kyllä usko että sellaista kukaan haluaa, kuten en minäkään.

Kuitenkin pelkkä rengaskoko tuo ongelman, että isoilla autoilla ei kannata lähtee ainakaan pienempiin luokkiin. Jos vaikka verrataan Samuraita 31" boggereilla ja Suburbania 31" AT:lla kisaamassa Warnin tapaisessa mittelössä... Sen takia vois ajatella originaaliin "katulaillinen koko, kuitenkin max 31 tuumaa". Tällä tavoin Suzukeille pudotettaisiin 29" renkaaksi, ja ehkä isommillakin vakioilla olis helpompi lähteä mukaan. Ei mikään pakkomielle mulle, mutta ehdotus mietittäväksi. Itse vaan muistelen millainen vakio-LJ oli 31" AT:lla, ja kyllä Suzuki vastaavilla renkailla menee ihan toiseen tapaan.

Minä pitäisin modin ja stanun rajana ennemmin 35" rengasta, ja sillä joutuisi modiin. Kun originaalissa sallittaisiin 31" pyörä, sinnekin saattaisi tulla osanottajia nykyisestä stanusta. Kaikki regaskoot mitataan milleissä, mutta käsittelen kokoja tässä tuttuina tuumina. Ja tässä kiteytettynä:

Original: Suurin katsastuksessa sallittu rengas automallille, kuitenkin max 31". Ei korotuksia.
Standard: Alle 35", ei porttaaleja, katulailliset korotukset sallittu.
Modified: Max 40", siirtokilvet sallittu.

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten