joo, kyl noi helmat varmaan jotenki erilailla tehdään, mutta varmaan vasta kesällä kun tarkenee pihalle tehdä, nyt on pakko vaan harsia se jotenki kasaa että pääsee liikkuun
sitä mä vähän epäilinkin ettei ole mitään lukkoa, vaikka blazeissa vissiin aika yleisesti käkikello on vakiona.
on varmaan aika paljon muuttunut toi auto sen jälkeen kun olet viimmeksi nähnyt, tässä vähän tarinaa:
akkuna on tällähetkellä 180A palikka, ja se ei tod. sovi siihen telineeseen, vaan on sidottu kuormaliinalla parin laudan päälle siihen paikalleen, nokkapellistä on rälläköity pala pois sisäpuolelta että navat mahtuu.
ja laturin ylempi korva on poikki, pistetty vaan joku m20 pultti sinne yläraudan välin että remmin saanut kireelle.
konehuoneessa oli muutenkin pari nippua johtoa, vihreellä sähköteipillä teipattuna, ne kun nyppi pois niin rupes hehkun valokin pelaan, osa johdoista meni sisälle ja osa vaan nipussa siellä konehuoneessa, ja kojelaudan alla toinen samanlainen nippu, kaiken kaikkiaan nypin autosta roskiin lähes jätesäkillisen kaikenmaailman johtoja, releitä yms. virityksiä, tämän jälkeen rupes jopa hehkun valo ja mittaristokin toimiin, näkee lämmöt ja öljynpaineet yms. etuvaloille tein täysin uuden releistykset ja johdotukset, samaten lämppärin moottorille tehdyt hyppyjohdot poistin ja kytkin takaisin alkuperäisiin liittimiinsä jolloin sain moottorin pyöriin, eri nopeudetkin pelaan, ja sammuunkin sen lämppärin oikein.
jarruja autossa ei ollut lainkaan vaikka auto oli leimattu viikkoa ennen kun ostin sen, uusi pääsyliteri kummiskin oli, no jarrut löytyi kun ensin purin ja putsasin takakenkien säädöt, kasasin ne kuparitahnan kanssa, ja ILMASIN

sen uuden pääsylinterin, johan rupes pysähtyyn, ja ohjatakkin jo pystyy maantinopeuksissakin, kun laiton ohjausiskarin.
jakolaatikon kannatinkumit oli hävinnyt maailmalle, laitoin uudet.
vesiplommit on niin ruosteessa päältäpäin, että yhteen tuli jo reikä tässä taannoin, ja tietysti sen piti olla juuri se siellä startin takana...
pakoputket meni poikki heti toisena päivänä, toinen vaimentajan takaa ja toinen heti pakosarjan jälkeen, no kaikki uusiksi niin pääsi helpolla.
nopeusmittari hirtti kiinni tässä yks päivä, ja nyt ei pelaa polttoainemittari, näyttää ylitäyttä kokoajan, varmaan päässä vähän vikaa kun silti ei vituta vaikka kokoajan saa jotain korjata.
no pitää kattoo pa mittarin anturi, vaihtaa se nopeus mittari, kaikki muut onkin jo kaverin alkup dieselin scottarin mittareita...
"auto tykkää kun sillä ajetaan..."