Yksinkertaisuus on kaunista.
Pyöränkoot rajoina on ok. 31" 33" ja isommat.
Jos säännöissä annetaan kokoraja tuumina niin tuuma on tuuma 25,4mm. Millikokoisista renkuloista koko on helposti laskettavissa. Samoin jos kokoraja annetaan milleissä niin milli on milli. That's it. Eksoottiset koot kuten uazin 8.40-15 tekevät tietty oman makunsa asiaan mutta ehkä ne sitten pitää mitata. Rajatapauksissa jos vaikka toisella kilpailijalla on uudet kumit ja jokin raja ylittyy ja toisella on kuluneemmat samalla merkinnällä olevat kumit ja raja alittuu niin molemmat samaan luokkaan, mars.
Orkkisluokka pidettäisi todella vakioluokkana. Suojaukset ja etenemiseen vaikuttamattomat muutokset sallittu.
Muutoksena ehkä olisi suotava tarkistaa katsastuksessa, että pyörät ym. todella ovat otteen mukaiset=lailliset.
En haluaisi nähdä sitä ensimmäistä ratsiaa kisa-autoille siirtymällä. Ei ainakaan helppottaisi tulevia tapahtumia.
Pisteytys rastien haastavuuden/etäisyyden mukaan on ok. Kunhan pisteytys on SELKEÄ ja yksinkertainen.
Koordinaatit tikulla on ok. Kunhan formaatit annetaan ajoissa ja rastit saa myös muihin järjestelmiin kuin oziin sopivina. Jos jollakin on NIIN eksoottinen vehje, ettei sitä pystytä kohtuudella tukemaan järjestäjän toimesta niin täytyisi itse huolehtia tarpeellisesta muunnoksesta. Tästä on pystyttävä neuvottelemaan järjestäjän kanssa hyvissä ajoin ennen kisaa. Kisan sivuille voisi vaikka laittaa muutamia keksittyjä koordinaatteja SAMASSA muodossa kuin ne tullaan kisassa jakamaan. Näin kaikki pystyisivät testaamaan koneensa yhteensopivuuden hyvissä ajoin.
Rastien leimaus. En keksi Emitistä pahaa sanottavaa. Kuvauskin käy.
--Bisnis, sano ryssä kun naisen näki.--
|