mun mielestä pakuksi sitä et enää saa, koskä pakuksi rekisteröinti mahdollisuudet on muuttuneet viimeaikoina tosissaan huonoon suuntaan, eli taitaa olla vaihtoehdot joko huolto-auto tai sitte henkilöauto.
minä katsastin jokin aika sitten bj:n 2+4 pakuksi, mutta poikkeaa tuosta sinun hommasta siten, että minun auto oli poistettu rekisteristä vuonna 96 ja poistohetkellä se oli lisäpenkillinen pakettiauto, eli auto palautui samanlaiseksi kuin se oli kilpien poistohetkellä ( olikohan tuo liian vaikeasti sanottu...). Poikkeus kuitenkin alkuperäiseen nähden tuli ! Alkuperäisessä rekisterilapussa puhuttiin irrotettavasta katosta, mutta uudessa rekisteriotteessa sitä ei enää ole. Perusteluna oli 1800 kg omapainosääntö, jonka mukaan yleensä on voitu katsastaa pa:ksi. Bj:n omapaino taitaa olla 1840 kg ja jos siitä poistetaan katto, omapaino putoaa alle tuon 1800 kg, jolloin pykälien vaatima kilomäärä alittuu....katsastusmies sanoin, että jos poistan katon, joudun katsastamaan auton henkilöautoksi ja lisämaksuna tulee jokin autovero...joten lopetin kyselemisen katon poistomahdollisuudesta siihen...
terve: paksubertta anonyyminä
Note! This message was posted anonymously!
|