Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 23.11.2005, 14:21
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kun nyt ette sitä searchia osaa käyttää, niin sanottakoon että ainakin BJ oli parempi ajaa palalukolla kuin kitkalukolla talviolosuhteissa. Kyllähän se perä irtoaa kun polkaisee, mutta paljon hallitummin kuin tasauspyörästöllä, jolla useimmiten vain toinen pyörä sutii.

Pitävällä pinnalla kaartaessa on hyvä huomioida, että kun lukko ei mene päälle, niin kaarteeseen nähden vain sisempi pyörä vetää, eli pyrkii vastustamaan kääntämistä. Nätisti kun ajaa niin tämä ei haittaa, mutta vauhdikkaammassa ajossa auto kampeaa vastaan. Tietysti jos hönkä olisi vapaastihengittävällä koneella riittänyt kumin polttoon, olisi voinut ajaa hienossa sivuluisussa lukko kiini.

Nämä pätevät siis kun on lukko taka-akselilla. Etu-akseliltaan palalukolla varustetun auton olen vain kerran nähnyt tositoimissa, ja oli se lumisessa metsässäkin aika kankea kääntymään.

Vastaa lainaten