Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.11.2005, 03:38
VMK VMK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Keski-Savo, .
Perusasetus

Mikäs olisi tulos liukkailla jos puutavaralajit sallisi pölkyn ajussa 3 akselisen kärrin ja 4-akselisen auton? Ymmärtääkseni muutos auton neljännen akselin siirtymisestä kärryyn aiheutti metsäyhtiöiden mittajutut. Mitä itse olen tienpäällä tpv yhdistelmillä liikkunut, oli jo 3-akselisten autojen aikaa. Kuvittelisin vaan jos auton kok.massa olisi 26 tonnin sijasta 32 tonnia ja se erotus pois kärrystä niin liukkailla olisi kuljettaja enemmän tilanteen herra. Jos vaan on osannut valita oikean tilanne nopeuden!

Kuljetin Vt 3:lla ensiliukkaiden aikaan ppv yhdistelmällä aamulla kaivinkonetta etelää kohti. Olin säätänyt Mersusta SpeedLimitin 83km/h. Tie oli täynnä henkilöautoja (klo. 6:30, ehkä Klaukkala?) lähti minua jonossa ohittamaan kolme kelta-sini-punaista Ivecoa erään suuren huolintayhtiön ppv yhdistelmää. Nopeusero minun ja ohittajan välillä 2km/h? Vai jopa 4 km/h? Kauanko kesti aikayksiköissä kahden ensimmäisen ohitus? Tai jos edes ilkeää kysyä niin matkassa? Monenko kilometrin jono henkilöautoja odotti vasemman kaistan tyhjentymistä? Kolmatta en laskenut ohi, nostin nopeutta 2 km/h ja loppujen lopuksi seisoin Mannerheimintien pohj. päässä liikennevaloissa ehkä 100m päässä näistä kahdesta onnistuneesta ohittajasta, kolmas takanani.

Voidaanko tässä paljoa rykiä jos liikenteen ammattilaiset käyttäytyy näin? No joo, kiire lauttaan. Mutta mitä ajattelee ne 172 ihmistä siellä takana jotka seuraa ohituksia yhdistelmien takana odottaen omaa ohitus vuoroaan 20-30km/h nopeuserolla raskaaseen kalustoon.
Siellä nyt jos on muutama silmää tekevä takana ni ei tarvi ihmetellä miksi just 80km/h.

Vastaa lainaten