Lainaus:
quote:
Ja sitten saan edestä lukítuksi nelivedon
|
Ööh, nyt taidat sekoittaa eturenkaiden napalukot etu- ja taka-akselin tasauspyörästöjen lukkoihin.
Niinkuin tuolla jo aiemmin sanottiin, niin napalukoilla voit vain vapauttaa etuvedon voimansiirron pyörimastä turhaan, jos ajat takavedolla.
Jos autossa ei ole napalukkoja ollenkaan, niin etuveden voimansiirto pyörii aina mukana, vaikka ajaisi jakovaihteiston 2H takavetokytkennällä.
4-vetoauto on takavedolla vähintään 1-pyöravetoinen, nelivedolla vähintään 2-pyörävetoinen.
Takalukolla, siis tasauspyörastön lukolla, pelkällä takavedolla, 2-pyörävetoinen.
Etulukolla, siis tasauspyörastön lukolla, pelkällä etuvedolla, 2-pyörävetoinen. (harvemmin onnistuu vermeitä edes näin kytkeä...)
Takalukolla ja nelivedolla 3-pyörävetoinen.
Takalukolla, etulukolla ja nelivedolla 4-pyörävetoinen.
Tämä pätee siis kytkettävään 4-vetoon, kuten Suzuki SJ410/413:ssa on.
EDIT: Naputteluvihreitä korjattu.
-
www.fjdc.org www.PaHaMa.com www.OffRoadOulu.com
- sekä Jeep ZJ, kun haluat purjehtia mukavasti mättähältä mättähälle.
Edited by - Joukka on 17/11/2005 22:55:15