NOH.. Kun ei muut vastaile, enkä minäkään sitä topikkia löytänyt, niin laitellaan omakohtaisia kokemuksia, elikäs sellainen hyvä tarkastaa -lista.
-Ruoste, lähinnä korin takaosasta ja helmakoteloista, sekä takaluukuista
-Vuodot (pätee joka pirun merkkiin)
-Vaihteiston toiminta ja sivuäänet (täriseekö vaihdekeppi, kytkeekö kaikki vaihteet, vinkuuko, kahiseeko, ääntääkö muuten???)
-Moottorin käynti (kuuluuko ylimääräistä), myös koneen savutus
-Ohjausnivelet
-Lehtipakat (onko lateja poikki)
-Rungon takaosa (ruostuu kohtuu varmasti taka-akselin yläpuolelta ja siitä taaksepäin)
-Vetonivelten kunto (näitä saa kaupasta, mutta maksaa ne nekin)
-Vinssin toiminta (jos on)
-Jarrut (kaikki osat saa kaupasta ja kun uusilla kasaa, niin saa varmasti hyvän)
-Mitä muuta keksii hakea...
Hojo ei mielestäni ole lainkaan vaikea ostettava. Mitään kovinkaan suurta piilevää vikaa ei näissä yleensä ole. Ruoste on ehkä pahin mutta harvoin piilevänä. Tekniikkapuoli näissä on niin lujaa ja pomminvarmaa, että jos siinä jotain vikaa on, niin kyllä sen sitten vissiin ostohetkellä huomaa. Jos mittarissa alle 400TKm, niin melko turvallinen ostos taitaa olla -toki asiattomalla käytöllä nämäkin saa rikki. Ehkä kaikkein turvallisin ostos voisi olla 80 -luvun alkupuolen 4 vaihteinen värkki, jossa on täyskevennetty taka-akseli. Jos sellaisen löytää, niin todennäköisesti on kampe sieltä lujimmasta päästä.
Kiitos ja Anteeksi
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com