Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 13.11.2005, 13:41
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Jos pelaa varman päälle, niin eiköhän esim. kuorma-autojen raidetangon päät ole tarpeeksi järeitä (ja pitkäikäisiä). Tarvikkeena maksavat n. 40 euroa kappaleelta (sellaiset sopivat) kun taas laakerikaupasta tiedustellessani tulisi teollisuuskäyttöön tehdyille vastaavan kokoisille pallonivelille aika huikeita hintoja, olikohan melkein 100 euroa kappaleelta (joihin ei muuten laakerikauppias ainakaan tiennyt saatavan minkäänlaisia suojakumeja).

Toinen vaihtoehto olisi käyttää uudemmissa Volvon kuorma-autoista löytyvää kallistuksenvakaajan välitankoa, jossa on (suhteessa edellämainittuihin) varsin kookkaat nivelet, jotka on prässätty kiinni varteen. Pituutta vehkeellä on n. 50 cm, eli todennäköisesti se olisi aika sopiva tähänkin käyttöön. Hinnasta ei tietoa, vaikuttaa ainakin kalliilta.

Myös raskaissa jenkkipickupeissa on aika isoja tangon päitä, muuten. Tuli selvitettyä noita kun tutkin mahdollisuuksia rakentaa sitä Watt-linkkiä.

OT, sellaisesesta sveitsiläisestä maastokuorma-autosta kuin Mowag Duro löytyisi valmista Wattin linkkiä, toinen asia onkin että mistä sellaiseen saa ostaa varaosia, ja mihin hintaan. Periaattessa sen osat olisivat kuitenkin katsastuskelpoisia.

Vastaa lainaten