Mistään yhtään mitään taaskaan tietämättä.
Onkohan tuossa aloittajan läjässä ruiskupumpun ajoitus kunnossa, milloin viimeksi katsottu ettei venttiilikoneisto ole ajastaan jäljessä/vuoda seetipinnoiltaan. Missä kunnossa turbon siivet on, milloin turboa on viimeksi huollettu, sekään kun ei ole ikuinen kapistus.
Sen verran tuosta ahtopaineen nostosta että eiköhän se ole aina kompromissi tuo moottorin tekeminen tehtaalla, myös toyotan tehtaalla.
Paljon tehoa yleensä merkitsee alentuvaa kestävyyttä tai ainakin tihennettyä huoltoa ja varaosien menekkiä.
Laiska kone merkitsee ajajalle harmaita hiuksia mutta takaa yleensä luotettavuutta tuonne 500000 asti edes auttavalla huollolla(puoli milj. km on muuten n. 12 ja ½ kierrosta maailman ympäri).
Nyybihän voi ensihätään kokeilla isompia putkistoja turboon ja testata miten väljemmät putket toimivat autossa. Toki kannattaa katsoa mille orkkisputket näyttävät sisältä. Onko öljyä/karstaa putkissa tai muuten epämääräisen näköiset....
Juu ja anteeksi vain jos tämäkin postaus nostaa kirjoitettujen viestien määrää ja on huuhaata....
-- Wannabe OFF-roader --