samoilla linjoilla, ei aseet itsessään ketään tapa, vaan ne käyttäjät. Monikaan keräilisä ei aseillaan ammu lainkaa, eikä siis käytä niitä väärin. Ihminen kyllä kykenee tappamaan vaikka paljain käsin, taikka kivellä tms.
Mua onkin suuresti vituttanut nää ruikuttajat joiden mielestä aseet pitäs kieltää. Ihminen on läpi kehityshistoriansa nuijunut lajitovereitaan hengiltä milloin kivenmurikalla, milloin kepakolla. Aseet eivät tapa itsestään. Aseet ovat osat kehitystä, joka ei aina kulje satutäti mielikin haluamaan suuntaan. Itse en aseineni heilu kylillä, vaan osalla käyn suorittamassa virkistysammuntaa, ja osalla en ammu laukaustakaan. Metsästyskorttikin on, mutta milloin lienen viimeksikäynyt metillä, varmaan kymmenisen vuotta sitten. Mielestäni käsiaseet ovat osa suomalaisuutta, ei niitä voi kieltää. Muutoin voisi kieltää kossun ja jussipaidatkin. Ei perkele, rajansa kaikella. Nostakoot veroja tai autonkööyttöömaksuja. Pyssyt ei lähe. On sen historia osoittanut ettei naapurimaihin ole luottamista. Minä varaudun pahimpaan niin ei tarvi katua kuin patruunahankintoja, mikäli mitään ei tapahdu.
"ei ollu mikään amerikan temppu"
SLCK #73
|