Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 05.11.2005, 20:13
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Siis merkkivalo syttyy kun käännät virran päälle?
Kyllä, mutta se ei sammu.

Lainaus:
quote: se kyllä viittaa kovasti kenttä diodi vikaan.
Miksi sitten merkkivalon navan ja puolan +-navan väliin laittamani valo sammuu? Tällä hetkellä auton oma piuha on irti ja merkkivalo palaa aina virran päällä ollessa.

Lainaus:
quote:
W napa elikkä napa josta kierrosluku mittari saa tietonsa on napa johon tulee jännite suoraan yhdestä vaiheesta. se on puoliksi tasa suunnattua ja jos mittaat sitä tasa jännite mittarilla siinä on noin 7.v laturin ladatessa.
Näin tapahtuu, mutta kiekkamittari ei herää auton käynnistyessä!

Lainaus:
quote:kun mittaat merkkivalon ja akulle menevän liittimen jänniteet olisi niiden oltava yhtä korkeat kun laturi lataa. mikäli näin ei ole on joku diodeista rikki.
Uudessa laturissa? Kappas kummallista. Mikä sen voisi rikkoa? Vanhastahan pamahti joku diodi, olisiko syy sama? Pitää kuitenkin mitata ja varmistaa tuo huomenna. Latausjännite on jotakuinkin 14.4V, eikö se rikkinäisellä diodilla olisi vähemmän?

Eikös se B+-piuha mene startille, eikä akulle?

-TimoV

"Dieselit ovat köyhiä varten!" RR 3.5EFI Vogue, 1986

Edited by - TimoV on 05/11/2005 20:14:21
Vastaa lainaten