Levyjarrun palojen kuuluu olla levyssä kiinni, mutta kun jarrua ei paineta niin pyörän navan tule pyöriä kevyesti käsin pyörittämällä, eli jarru ei saa laahata. Levyjarruissa ei ole mitään säätöä kun sellaista ei tarvita (OK, polkimen vapaaliike on varmaan säädettävissä, ja tehostajasta pääsylkkyyn tuleva tappi pitää olla oikean mittainen, mutta näihin ei yleensä tarvii koskaan koskea).
Eihän jarruihin (satulaan soppeliin paikkaan tms.) ole etsiytynyt kivi tjsp., joka ääntäisi? Jättää kyllä levyyn jälkiä, ei ääni itsestään synny.
Oliko pyörän navassa laakerivälykset millaiset? Jos laakeri on paskana, niin levy saattaa kääntyä väärään asentoon, ja alkaa vaikka hinkkaamaan satulaan. Tuon kyllä luulis tuntuvan kun riuskemmin heiluttelee, ja pyörän napa tuskin pyöriikevyesti ja tasaisesti.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|