Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 02.11.2005, 21:47
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Yks mikä ainakin joissain aiheuttaa noita murros rikkoja pakittaessa on, että silloin ohjauksen stopparit ei välttämättä pääse estämään juuri oikealla tavalla. Eli stoppari ottaa kiinni oikealla puolella, mutta vasemman puolen varassa on kaikki voima ja siellä ei ole stoppari. No pakittaessa pahasta paikasta vedosta aiheutuu vielä lisää pyörää kääntäviä voimia, jota ei siis mikää stoppari estä vasta kunnes väljien raidetangon nivelten toisessa päässä oleva oikean puolen stoppari. Kaikki voimat kun stressaa ja pyörä pääsee vielä aavistuksen lisää kääntymään on murroksen kuulat aivan "murroksen maljan" reunalla ja RÄKS. VALMIS!

Tätä teoriaa me ollaan ainakin kilpureissamme estetty tekemällä lisä stopparit molemmin puolin akselia.




niin ja vielä takas aiheeseen sen verran, että jos eteen laittaa suzukin akselin ja taakse patukan etuakselin, niin sillä yhdistelmällä pitäs tulla suhteessa riittävän vahva. Eli siinä missä etuakseli laukee, alkaa taakse sijoitettu etuakselikin olemaan rajamailla....noin niinku suunnilleen.

Juukan miehet joskus teki rangen, missä oli Dana44 akselit molemmissa päissä ja ai saakuta sitä vetari murskan määrää, mitä synty takapäässä olleesta etuakselista.







<center>---------------------------------------
--Nro 1 in, FORMULA OFF ROAD STANDARD 2005--

www.formula-offroad.fi

</center>



Edited by - Jare on 02/11/2005 21:50:24
Vastaa lainaten