Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 02.11.2005, 18:38
veejii:n Avatar
veejii veejii ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 17.06.04
Sijainti: Paimio
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mitens se sitten toimisi kääntöjarruna? Jarru pohjaan, napin paino ja jarru ylös? No voishan se kuitenkin mennä, mutta jotenkin tuntuis paremmalta, että sais vauhdista vaan vedettyä kahvaa ilman auton pysäyttämistä jarrulla. Kahvasta sais vähän säädeltyäkin sitä voimaa, jos auto tuppaa kääntymään liikaa, jne....
laitanpa ideaani jota saapi mielellään kommentoida
homma on vielä todella vaiheessa, mut pöydällä on satuloita joissa neljä mäntää joille kaksi erillistä syöttöpiiriä.
idean kulku:
-kaksi koko ajan vakiojarruille vakiopääsylinterin paineella jarrupolkimesta, pitäisi riittää koska on vakioratkaisuna kyseisessä autossa.

-kaksi tälle kääntöjarrusysteemille tai mikä se nyt onkaan sitten nimeltään
-tämän systeemin käyttövoima yhden sulkuventtiilin ohjaamana joko pääsylinteriltä eli nämäkin männät "normaalijarruina" tai sitten vaihtoehtoisesti tuo sulku kiinni ja käsijarrukahvasta jossa oma pääsylinteri (nyt tuo sulkuventtiili estää paineen pääsyn "normaalipuolelle) paine systeemiin jolloin kojelaudan paneelista on jo napsastu venttiilit kiinni niiden pyörien "kääntöjarru"linjasta joiden ei haluta jarruttavan.
tässähän toteutuu tuo et hantaakista vetäsemällä se pyörä lukkiutuu minkä halutaankin.
TOSIN TÄMÄ SYSTEEMIN AJATTELU SOTII SELKEESTI SITÄ AJATTELUTAPAANI VASTAAN ET MAGLITEN VARAPATTERITKIN ON JO LIIKAA ELEKTRONIIKKAA MAASTURIIN.
mut talvi on pitkä, katotaan mitä tästä tulee vai tuleeko mitään



Vastaa lainaten